fbpx

Polecamy

SKSW „Kyokushin-Karate” zaprasza wszystkich od lat 4 do 104 na zajęcia TaeBO (ZDJĘCIA)

Od 12 sierpnia 2019 w sali gimnastycznej Zespołu Szkól Technicznych ul. Tysiąclecia 22 w Skarżysku-kamiennej odbywają się zajęcia TaeBO w poniedziałki, środy i piątki od godziny 19.00. Na zajęcia może przyjść każdy kto lubi się zmęczyć i mieć z tego zmęczenia zadowolenie…. bo co to jest TaeBo wyjaśnia prowadzący te zajęcia mistrz wschodnich sztuk walki sensei Zbigniew „Zaborek” Zaborski…. Zajęcia TaeBO to kopnięcia, ciosy i wymachy wzmacniające kondycję i zmniejszające ryzyko chorób serca.

Tae-Bo to rodzaj ćwiczeń łączących aerobik z elementami sztuk walki takimi jak karate, aikido, kickboxing czy też boks. Zostało zapoczątkowane w latach 70 ubiegłego wieku przez Amerykanina Billego Blanksa praktykującego taekwondo, ale dopiero w latach 90 stało się bardzo popularne, a ja TaeBO propaguje w Skarżysku-kamiennej. Główna część zajęć to ciosy, wymachy i kopnięcia. Zajęcia kończą się rozciąganiem całego ciała.

Jeśli chodzi o TaeBO i inne formy treningów czy to fitness czy pilates to trudno jest wskazać konkretne różnice. Wszystkie formy ćwiczeń są wykonywane po to, by wyrzeźbić sylwetkę, rozciągnąć mięśnie i ogólnie poprawić kondycję podkreśla sensei Zbigniew Zaborski i dodaje uważam, że treningi Tae-bo może wykonywać każdy, kto uprawia chociażby najmniejszą formę ruchu aczkolwiek niekoniecznie. Wszystko zależy od kondycji i chęci ćwiczącego. Nadmieniam mówi Zaborski, że w Tae-Bo nie ma możliwości uszkodzenia twarzy, ponieważ wszystkie wykonywane ruchy są markowane. Jak to się mówi: „bijemy i kopiemy powietrze”. Nie ma więc obawy, że wyjdziemy z treningu z sińcami na twarzy.

Dla kogo jest taeBO? Nie można z góry wskazać, kto nie powinien ćwiczyć, a kto powinien ćwiczyć TaeBO, bowiem, przeciwwskazania w Tae-Bo są podobne do tych znanych z innych zajęć fitness, a więc powinny uważać osoby z dużą nadwagą, chorobami układu krążenia czy problemami ze stawami. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę to, że Tae-Bo to trening o dużej intensywności – także powinny uważać osoby, które mają za sobą kilka lat przerwy, w trakcie której nie podejmowały żadnej aktywności fizycznej. W treningach TaeBo. ważne by były odbywane regularnie – lepiej ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu przez kilka miesięcy, niż sześć dni z rzędu, robiąc sobie potem miesiąc-dwa przerwy.

Konkludując Tae-Bo sprawia, że człowiek czuje się piękny, atrakcyjny, staje się bardziej pewny siebie i ma tyle pozytywnej energii w sobie, że mógł by góry przenosić.
Treningi TaeBO:

• wzmacniają całe ciało; w trakcie wykonywania kopnięć budowane są mięśnie brzucha, ud i pośladków; wymachy rękoma ze skrętami tułowia modelują talię, a także mięśnie brzucha; efekty treningu widać już po kilku tygodniach, a u niektórych osób nawet po miesiącu;
• ujędrniają mięśnie i skórę;
• zwiększają stopień rozciągnięcia dzięki regularnemu stretchingowi, który jest wykonywany przed i po każdym treningu tae-bo;
• wzmacnia równowagę; w trakcie wykonywania wymachów i wykopów oraz markowania ciosów często zmienia się pozycję ułożenia ciała, co wymusza utrzymanie równowagi;
• poprawiają koordynację; przy kopnięciach, wymachach i ciosach niezbędne jest skoncentrowanie się na jednoczesnym ruchu rękami i nogami;
• pozwalają rozładować agresję i złość, a także poprawia humor dzięki wydzielającym się w trakcie treningu endorfinom;
• zwiększają chęć do życia i wzmacnia poczucie własnej wartości, co potwierdzają uczestnicy zajęć;
• zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca oraz schorzeń związanych z metabolizmem i otyłości.


reklama


2 komentarzy

  • Tae bo
    Tae bo czwartek, 15 sierpień 2019 20:07 Link do komentarza

    Uwielbiam ten rodzaj ćwiczeń. Człowiek wychodzi zmęczony ale w pozytywnym znaczeniu i jak podczas treningu myślisz sobie chwilami "nie dam rady" to się nie podajesz bo trener motywuje i za dwa dni znów biegnesz na trening :) ❤️

    Raportuj
  • Zaborek
    Zaborek wtorek, 13 sierpień 2019 16:13 Link do komentarza

    Kochani mieszkańcy robię to dla Was i serdecznie zapraszam nie jest trudno nie jest nie do wytrzymania. Godzinne zajęcia mogą na początku wydawać się nieco skomplikowane, szczególnie jeśli nie masz dobrze rozwiniętej koordynacji. Ciało musi się rozluźniać i napinać na przemian, do czego również trzeba się przyzwyczaić. Jednak po kilku zajęciach, kiedy opanujesz technikę, będziesz mógł czerpać w pełni z tego treningu.Naprawdę warto, ponieważ oprócz poprawy sylwetki i kondycji prawdopodobnie zmieni się również twoje nastawienie. Wzrośnie twoja chęć do życia i poprawi się poczucie własnej wartości. Wasz trener Zbigniew "Zaborek" Zaborski.

    Raportuj

Skomentuj

Upewnij się, że wymagane pola oznaczone gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

powrót na górę

Kronika policyjna

Sport

Menu

Polecamy

Social media